Studiedag Stichting Klasse 2018

15 maart 2018
Op woensdag 14 maart jl. vond weer de jaarlijkse studiedag van Stichting Klasse plaats. Het thema van deze dag was 'Persoonlijke ontwikkeling als basis voor goed onderwijs'.

Op vier scholen van Klasse waren 's morgens meerdere workshops georganiseerd, deels gegeven door eigen medewerkers, deels door externe deskundigen. Het waren stuk voor stuk inspirerende workshops, gegeven door bevlogen mensen die passie hebben voor hun vak. De personeelsleden van Klasse kwamen dan ook steeds weer enthousiast uit de workshops naar buiten. Leuk is, dat meteen op de gang, bij de koffie, de uitwisseling al begon: 'Waar ben jij geweest? Wat heb je geleerd?' 's Middags was het centrale programmaonderdeel op OBS De Venen in Reeuwijk. Hier was een mystery guest uitgenodigd. Dit bleek de bekende Vlaamse hoogleraar Raf Vervaert te zijn, verbonden aan de universiteit van Gent. Hij gaf een wervelende show over organisatiecultuur, verandering, het belang van persoonlijke relaties, ontwikkeling en passie voor je vak. Het publiek werd hier op een interactieve manier bij betrokken en moest regelmatig zelf aan de slag. Groot was de verrassing op het eind, toen bleek dat de heer Vervaert een pruik droeg, niet uit Vlaanderen kwam maar uit Utrecht, en opbiechtte geen hoogleraar te zijn, maar coach en entertrainer… Bij de borrel na afloop was ruim de gelegenheid tot ontmoeting en uitwisseling. Een kleine 300 mensen gingen daarna geïnspireerd weer naar huis terug.