Dit is Klasse

Openbaar basisonderwijs in Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Waddinxveen en Woerden

Stichting Klasse maakt inspirerend, openbaar basisonderwijs mogelijk. Dit doen we met een open blik naar elkaar en de wereld. Stichting Klasse heeft zeventien locaties, waar zo'n 450 medewerkers onderwijs verzorgen aan ongeveer 3.600 leerlingen. Onze scholen hebben ieder een eigen gezicht. Zij onderscheiden zich in onderwijsconcept (Jenaplan, Dalton), in profiel (verhalen, podiumkunsten) en in aanbod (meer- en hoogbegaafdenonderwijs, onderwijs voor anderstaligen).

Ieder kind is welkom

Openbaar onderwijs heeft een belangrijke maatschappelijke opdracht en is voor iedereen toegankelijk. Openbaar onderwijs neemt niet één levensbeschouwing als vertrekpunt, maar biedt ruimte voor diversiteit. Op die manier leren wij kinderen van jongs af aan respect te hebben voor elkaars overtuiging of mening. Onze scholen zijn de maatschappij in het klein en streven er naar een afspiegeling te vormen van de buurt waarin ze gevestigd zijn. Op onze scholen staat de individuele leerling centraal: zijn of haar onderwijsbehoefte is de norm. Uitgangspunt daarbij is dat wij onze leerlingen de kans bieden om het beste uit zichzelf te halen. Leren zien wij overigens niet als een individueel proces, maar Leren doen we samen!

Samen in ontwikkeling

Onze scholen bieden goed onderwijs en maken hiervoor gebruik van de nieuwste technologieën en meest recente wetenschappelijke inzichten. Onze medewerkers zijn bevlogen, leergierig, ondernemend en inspirerend. Zij krijgen de ruimte en het vertrouwen om optimaal te presteren en hun ambities waar te maken. We zorgen voor onderlinge ontmoetingen om van en met elkaar te leren. Zowel de organisatie als de medewerkers zijn altijd in ontwikkeling. Op deze website kunt u nader kennismaken met onze scholen en Stichting Klasse.
Mocht u geïnteresseerd zijn in één van onze scholen, dan kunt u rechtstreeks contact op nemen met de school van uw voorkeur. De directeur staat u graag te woord.