Basisschool de Venen tien jaar excellente school!

27 juni 2022
Trots, dat zijn directeuren Ron de Bruijn en Maaike van Velzen op hun school. De Venen heeft namelijk wederom het predicaat excellente school gekregen. De openbare basisschool van Stichting Klasse in Reeuwijk-Brug is door de jury excellent bevonden op het gebied van kwaliteitszorg, begaafdenbeleid en talentontwikkeling. Vanochtend overhandigde mevrouw Daniëlle Schiet, directeur Onderwijs van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap het juryrapport aan de directie van de Venen. De jury ziet de school als voorbeeld voor andere scholen door de manier waarop zij hun kwaliteitsontwikkeling op een professionele manier vormgeven.

De Venen is al tien jaar een excellente school, een predicaat dat voor drie jaar wordt toegekend. De Venen is één van de vijf scholen in Nederland die zich al sinds 2012 excellent mag noemen. Alleen scholen die door de onderwijsinspectie over de gehele linie als goed beoordeeld zijn, komen in aanmerking voor het predicaat excellente scholen.

Maaike van Velzen: "Wij zien het bezoek van de jury excellente scholen als een mooie externe audit. Top professionals uit de onderwijswereld leggen je school langs de meest kritische meetlat die er is. Het vervult me met trots dat we al zo lang in staat zijn onze kwaliteit op zo'n hoog niveau vast te houden".
Ron de Bruijn is ook erg trots op zijn team van leerkrachten en ondersteuners. "Wij investeren veel in de kwaliteit en de talenten van onze medewerkers. Je kunt dit alleen bereiken als je een heel goed team hebt. Als je werkt vanuit een gedegen visie en met alle partijen iedere dag probeert een beetje beter te worden dan gisteren".

Dat de onderwijskwaliteit op de Venen hoog is, spreekt ook veel ouders aan. Zij kiezen bewust een school die, naast het geven van goed onderwijs, oog heeft voor de talenten van hun kinderen. Afgelopen jaren is de school enorm gegroeid en telt inmiddels zo'n 580 leerlingen.